tisdag 11 oktober 2011

Tisdag fm

Mitt första släpp med Olga!
Spännande - skulle hon jag med mig?
Såklart hon ville!

Vi gick in på samma ställe som jag och Jenny gjorde förra året med Ivan när Elis sköt en tjur på pass 17.
250m in gick det lös älgar en bit från mig i fel vind.
Vi gick en bit till mot sydvästra kanten av Svantjärn.

Olga tog strax därefter upp och det stod ett antal minuter söder om tjärnen innan Olga och älgen/älgarna drog iväg ner mot passlinjen. Fint skall har hon!
Leif på pass 17 såg en älg men kunde inte skjuta.

Det fortsatte öster ut och sen vände det upp norröver efter Pysslandtjärn.
En annan hundförare i öst såg den största tjur han sett(och han har nog sett ett antal...)
Efter ett par km släppte hon och kom tillbaka.

Vi fortsatte väst om Svantjärn och Olga for iväg norröver.
Efter ett tag hördes tre smällar och då var det Simon som fått skjuta sin första älg för Kalinka(Ivans avkomma) som hans pappa äger tillsammans med Henric.
Senare anslöt även Olga till den döda kvigan.
/MALIN 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar