lördag 15 oktober 2011

Omtag på Grävlingholm



Idag skulle vi jag Grävlingholm igen.
Uppe vid vändplatsen jag skulle gå ut ifrån blåste det iskallt...

Gick in på en nybruten väg med Ivan och han försvann på sök genast.
Efter 15 min blev det upptag en bit norr om mig.
Det hela vände ner söderut framför västra passlinjen.

Kalinka hade upptag nästan samtidigt och hade kommit från norr så hunden jag hörde närmast var nog Kalinka.





Nere vid södra linjen sköts en kalv och en tjur(9 taggar)
Ivan kom fram en stund efter tjuren och jag fick gå ner och hämta honom.

Jaktledaren bad mig sen ta mig upp till ett av passen där jag startat - en passkytt hade skjutit en tjur men visste inte om den låg eftersom han inte såg från passet.
Väl där tog jag med skytten för att få se skottplatsen - tjuren låg inom synhåll!


Skytten ville inte vara med på bilden men efter påtryckning från passgrannarna ställde han upp!!!
Jag fick prova att ta ur - bra träning!
Ska man skjuta älg ska man kunna ta reda på den oxå!
/MALIN

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar