tisdag 11 oktober 2011

Måndag em

Jag släppte Ivan på Ängberg under em och efter ca 100m promenad in i såten tog han upp och drog iväg utom hörhåll och försvann ur pejlens täckning.
Jag började gå för att komma upp på åsen framför mig - väl uppe hade han dragit snett ner över halva såten och stod 1,56km från mig. Det vara bara att trava på - jag tog kraftledningsgatan neröver.
På pejlen såg jag att det stannade några gånger och efter en stund hörde jag på radion att Sara skjutit en kviga för honom.
Det hade nog varit en rejäl tur för kvigan stannade vid bäcken framför Saras pass och drack vatten.
Sen vände hon lite på sig och Sara fick skjuta sin tredje älg - första för hund!


GRATTIS!

Kvällen tillbringades med att plocka mellan 200-300 älglöss från Ivan - det kröp överallt - han stod och ryckte ragg att bra tag innan jag kom fram och Sara kom inte över bäcken...
/MALIN

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar