tisdag 6 september 2011

101012: Dag 2

Jagade MALMVÄGEN på fm och Ivan fösvann ut ur såten med djur - kom tillbaka en lång stund senare - dyblöt - kanske badat i Bjursjön?

Jag tänkte inte gå på em eftersom barnen hade studiedag och inte var så glada över att vara på fritids hela dagen...Henric hade dock släppt VINGA i unghundssåt och hon jagade för fullt så jag fick ta em-passet oxå!
Vilken tur!!!!

Ivan fick upp en bit ifrån mig - sprang ur såten - över Gräsberg och sen hörde passkyttarna att det var ståndskall...för mig var det bara att gå! UPPFÖR!!!
När jag väl kom fram hade Ivan skällt en lång stund!
Henrics ord i öronen: är det bara fast behöver du inte ha bråttom!Försökte gå i bra vind men det var inte så lätt - nedförslut och torra granar...

När jag väl såg älgen avvaktade jag ca 15 min innan jag sköt.
Ivan kom till mig tre gånger - han funderade väl på vad jag gjorde 25m därifrån utan att skjuta???
Ett skott blev det och efter att ha stått helt still i fyra sek rasade älgkon rakt ner!
Min första älg - OCH DESSUTOM PÅ STÅNDSKALL - jag är otroligt stolt och glad!!!







Nu har jag öppnat min CHIVAS REGAL 12årig som jag fick av Michael Oja för två år sedan - att öppna när jag sköt min första!

SKÅL PÅ ER ALLA

/MALIN

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar