tisdag 6 september 2011

100424: Kalinkas valpar

Då var de äntligen här: Fyra små sötnosar!!!
Det blev tre hanar och en tik. Tre svarta och en brun.
För att Henric skulle göra mig mer "delaktig" i hundarna så fick jag på min lott att döpa valparna i Olgas(Dixi) kull.

Letade massor av namn och kände att det är bra om de börjar på samma bokstav även om det kan vara roligt med ett "tema" istället.
Ville INTE börja med A-kull, B-kull osv utan den gången blev det V - Vinga, Viking, Vide, Vild, Viggo & Vivi.

Kalinka äger vi tillsammans med våra trevliga vänner Jan & Irene Söderlund så de ska oxå ha sin talan men jag kom med några förslag och jag tror att vi enades(eller att jag bestämde...hm!) att de ska heta: ZÖDDE, ZIDANE, ZLATAN & ZILLA!
Tre manliga fotbollsproffs och en söt tjej i hejarklacken - se det blev både gemensam bokstav och tema :O)
/MALIN

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar