tisdag 4 december 2012

Det ÄR kul att gå med hund!

Efter att under tre säsonger gått i skogen på älgjaktsveckan med min älskade IVAN ♥ var det ju dax att jaga med en annan hund denna höst...
Jag har haft med mig OLGA (J Dixi) och hon jagar faktiskt med mig oxå!

Förra helgen åkte Henric efter lång tvekan till Väddö med vänner
(han skulle ju missa lediga dagar här hemma då han kunde släppa hundarna..;O)
Jag lovade då att jag skulle gå ut så att hundarna fick släppas trots att han inte var hemma - även helgen innan när han jobbade var jag ute!!!

Inte så många passkyttar nu på sluttampen men några tappra själar var med.
Släppte ZIDDE för första gången i två såtar på lördagen men det var älgtomt på min kant.
På söndagen var det VINGAS tur och hon hade älg i båda såtarna.
I första var det fler djur med, det vände söder ut från passlinjen och in i nästa såt och ett djur gick antagligen i sjön och det andra skenade nog iväg...

PÅ em tog hon upp i en tätning en bit ifrån mig och kom senare förbi en passkytt med en ko - koförbud!
Känner mig säkrare nu även om inte Henric är i samma skog...om det inte vore för alla gråben så vore det toppen!
En massa fina bilder har jag oxå hunnit ta!(konstigt tycker kära maken...?!)
/MALIN

 











 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar