måndag 26 mars 2012

Strömsund

Tänk att ett utedass i mörkret kan kännas så mysigt?!
(fast jag sprang fort dit och tillbaka...ifall nån björn skulle ha vaknat!)

Har haft en mycket trevlig tvådagarstur till Strömsund
(eller Straejmie som det heter på sydsamiska)

Jag har klappat skinnet från den troligen största skjutna björnen i Sverige, åkt skoter, fiskat röding(med ost?!), hört många roliga sanna(?!) historier,spelat kort med min älskade man(ingen tv: SKÖNT!) samt sovit i sovsäck till spraket av en brasa i en liten timmerstuga - underbart liv ♥

Lars & Inger - tack för gästfriheten och den goda Älgskavsgrytan + fisken vi fick med hem!

Anders & Catrine - tack för att vi fick smaka "hemtorkat" kött på lappskt vis och för köpet av valpen!

Resan hem(60 mil) gick jättebra med valpen KARJU!
Kom hem och kände mig lugn och harmonisk och tacksam för att fått träffa dessa trevliga människor!
Att mötas berikar mitt liv!
Nu drömmer jag vidare om en egen lite stuga där uppe att besöka under året!
 MALIN 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar