tisdag 6 september 2011

101017: Dag 6 - HENRIC

Malin bestämde sig att ta ledigt från jakten på lördagen(16/10) så jag fick "låna" IVAN.Efter att första såten var tom så gick vi in på Ängberg med höga förväntningar
Efter ca 1km promenad så tar Ivan upp 600 meter nordväst om mig - fast i upptaget,
men efter ca 15 min så flyttar det sig 100 meter i sydlig riktning.

Jag tar mig ner i bergskanten och 10 min senare är jag i skotthåll på en mkt irriterad ständigt lockande tjur på 7-taggar. En liten lucka pang!!
Härligt!

45 minuter senare tar Ivan upp Ko med kalv som går mot passarna men vänder när de fått vind av dom.
De vänder tillbaka mot mig som sitter mitt ute på ett hygge gömd bakom en sten.
Några skall i ungskogskanten sen bryter de ut på hygget och stannar till!
Kalven i backen och kvar ute på hygget är en ursinnig ko med Ivan ivrigt skällandes runt benen. Fram med videokameran och med lite tur så ska ni snart kunna se det på hemsidan.
/HENRIC

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar