söndag 13 november 2011

Efterjakt

Igår lördag var det Älgjakt igen i Sunnemo
Jag har fått "vargfrossa" och vågar inte släppa hund själv när vargarna springer kors och tvärs överallt...
Eftersom jag inte besitter erfarenheten vart det oftast går ut, hur man lättast tar sig fram, vart vargövergångarna är osv så avstår jag...

Var iallafall med och satt på pass - Sångenshöjden 3 blev det på min lott.
Där var det blött vilja lova - efter att ha vadat fram till passet placerade jag ryggsäcken på den lilla ö som passtolpen satt på och fick tillbringa tiden i nedförslut och i spjärn med fötterna.
Det var inte så kallt iallafall!
Dimman låg hela tiden ganska tät en bit bort.

Vi hade kalvar kvar och min passgranne på 5:an sköt en kalv efter en stund.
Lite senare hörde jag vår Olga skälla en bit från mig och då blev det spännande ett tag!
Ställde mig upp beredd med såg inget...senare for det ur såten.
Jonas sköt en kalv för Kungsjöbackens Viggo i unghundssåten bredvid - GRATTIS!

Tre kalvar blev det totalt och hundarna överlevde...

/MALIN

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar